Zawodowi wodolejcy, niepoprawne wodolejczynie, pierwszorzędne wodolejstwo, to za ich sprawą stworzył nam się tu niemały śmietnik. Wśród internetowych śmieci nieulegających niestety rozkładowi – bezwartościowych grafik, filmów i nagrań, poniewierają się również bezsensowne słowa i zdania. Tworzone na kolanie, bez...

Zanim przejdziemy do ulubionego tematu współczesnego człowieka, czyli Facebooka, spróbujmy zatrzymać się na wątku dość staroświeckim. Porozmawiajmy o miłości. Dokładniej – przypomnijmy sobie kolejne jej etapy. Zainteresowanie, flirt, zaangażowanie, przyzwyczajenie. Zaczyna się zawsze niewinnie, nie zawsze kończy...

Język to narzędzie powszechnie dostępne. Każdy nim się posługuje, nie oznacza to jednak, że każdy robi to dobrze. Zawód copywritera, którego podstawą jest umiejętne korzystanie z języka, stał się pokusą łatwego zarobku dla wielu amatorów, czyli tych, którzy żyją w przekonaniu, że są językowo dobrzy. Choć tak naprawdę...

Poszukując kobiety swojego życia, współczesny mężczyzna kieruje się rozmaitymi kategoriami. Niepoślednie miejsce na tejże liście zajmują uroda, wdzięk czy sytuacja materialna przyszłej małżonki. Niedobrze jest stawiać rzeczy doczesne ponad prawdziwym uczuciem, ale na rzeczywistość rady nie ma. Wielokrotnie też własne...

Na wstępie, żeby była jasność: jestem absolutnym zwolennikiem wolności słowa, wolności absolutnej i niczym nie skrępowanej. Jest nim niewątpliwie również Salman Rushdie. Pisarz, który w przeszłości pracował jako copywriter, autor „Szatańskich wersetów”. To po ich publikacji świat islamu obłożył go fatwą, skazując na...

Niestety nie każdy jeszcze wie, kim jest copywriter. Natomiast wśród tych, którzy zorientowali się już, na czym polega zawód copywritera, wciąż panuje mylne przekonanie o tym fachu. No bo co to za sztuka wymyślić slogan? Hasło czasem zaledwie kilkuwyrazowe? Co to za problem napisać krótki tekst dla lektora w reklamie?...