By

W jednej z kluczowych scen „Wilka z Wall Street” Martina Scorsese Jordan Belfort (w tej roli błyskotliwy Leonardo DiCaprio) pokazuje swoim ludziom, w jaki sposób skutecznie sprzedać produkt. „Sprzedaj mi ten długopis. Możesz sprzedać wszystko, prawda? Sprzedaj to. Brad, pokaż im, jak to się robi”.

– Dobrze, czy mógłbym cię o coś prosić? Napisz swoje imię i nazwisko na tej serwetce.
– Nie mam długopisu.
– Widzicie? On tworzy potrzebę.

W ostatniej scenie filmu Belfort prowadzi z kolei szkolenie dla przyszłych sprzedawców. „Sprzedaj mi ten długopis” – zachęca nieśmiałych amatorów. Każdy z nich odpowiada frazesami, których pełno wśród nieudolnych sprzedawców:

– To jest niesamowity długopis.
– Dla profesjonalistów.
– To jest piękny długopis.

Amatorski copywriting opiera się przede wszystkim na frazesach. Coś jest „ładne”, „wyjątkowe”, „piękne”, „rewelacyjne”, „najlepsze” itd. Copywriterzy mnożą epitety, uważając, że w ten sposób przemówią do wyobraźni klienta. To jednak błędne myślenie. Klienta najbardziej interesują realne korzyści. Puste epitety nic dla niego nie znaczą, wręcz przeciwnie. Zaostrzają jego nieufność, że ktoś chce mu wcisnąć coś niepotrzebnego.

Prawdziwą sztuką jest mówienie korzyściami, czyli tym, co klient zyskuje za pośrednictwem naszego produktu. Musi być przekonany, że naprawdę zmieni się jego życie/praca/on sam. Powinien dojść do wniosku, że naprawdę potrzebuje konkretnego produktu.

POTRZEBUJĘ DŁUGOPISU, PONIEWAŻ CHCĘ COŚ NAPISAĆ,
A NIE DLATEGO, ŻE JEST WYJĄTKOWY.

„Mógłbym sprzedać lubrykant w klasztorze pełnym zakonnic” – twierdzi Jordan Belfort. W tym oświadczeniu zawiera się esencja profesjonalnego copywritingu.

Rafał Niemczyk
Dorota Jędrzejewska

www.textingstudio.pl

Zobacz kolejne posty

Gawiedź kocha krew na cudzych ciałach już od czasów starożytnych, a dzisiaj kocha ją mocniej niż...

Nawiedzone zamki najeżone pułapkami, panoszące się po komnatach duchy, demony, groza, klątwa,...

W drogerii rozmawiają dwie młode matki. W podsłuchanej pogawędce przewijają się różne nazwy mniej...

Skomentuj


*