By

Super Bowl to jedno z najważniejszych corocznych wydarzeń w USA. Finał zawodowej ligi futbolu amerykańskiego (NFL) sprowadza przed telewizory rekordową publiczność (w 2012 r. było to 111 mln widzów). Nic więc dziwnego, że Super Bowl ze sportowego święta stało się również świętem reklamodawców. Bogatych reklamodawców.

Średnia cena 30-sekundowego spotu podczas przerwy w finale oscyluje w okolicach 4 mln dolarów, czyli – jak łatwo obliczyć – ok. 133 000 dolarów za sekundę. Czas antenowy nigdzie nie jest tak drogi. Super Bowl na polski rynek od kilku lat transmituje Polsat Sport. Transmisja na wzór amerykański przeplatana jest reklamami, ale na tym podobieństwa się kończą. Reklamy Kinder Bueno, Góralków czy środka pod nazwą Tymianek i Podbiał oczywiście nie wytrzymują starcia z gigantami zza oceanu. Zobaczmy, kto w tym roku błysnął najbardziej.

Oto Top 8 reklam w Super Bowl 2014.

8. miejsce: Jaguar

„British villains rendezvous”, czyli brytyjscy aktorzy świetnie sprawdzający się jako czarne charaktery. W rolach głównych: Ben Kingsley, Tom Hiddleston i Mark Strong.

7. miejsce: Toyota

„Big game ad starring Terry Crews and the Muppets” – czy trzeba dodawać coś więcej?

6. miejsce: Audi

Doberhuahua, czyli połączenie drapieżności z urokiem i funkcjonalnością. Mamy tu nowy gatunek psa oraz… nowy model Audi.

5. miejsce: Volkswagen

Ze spotu Volkswagena dowiecie się, w jakich okolicznościach niemieckim konstruktorom wyrastają skrzydła.

4. miejsce: Microsoft

Microsoft podbija kosmiczną przestrzeń, nie zapominając o problemach naszej planety. Tym razem pomaga byłemu graczowi NFL, Steve’owi Gleasonowi, cierpiącemu na stwardnienie zanikowe boczne, w komunikacji ze swoim synem.

3. miejsce: KIA

O Matrixie dowiedzieliśmy się 15 lat temu. Dziś Morfeusz powraca – tym razem nie po to, aby zbudzić Neo, ale by obwieścić światu operowym głosem, że nowy samochód KIA to prawda, nie złudzenie.

2. miejsce: Axe

Amerykanie kochają stylistykę wojenną – zwłaszcza wtedy, kiedy to oni są orędownikami i obrońcami pokoju. „Kiss for Peace” to dezodorant Axe w najdziwniejszej misji pokojowej ever.

1. miejsce: Budweiser

Niekwestionowany zwycięzca tegorocznego Super Bowl, co potwierdzają głosowania widzów i liczba odsłon na YouTube. Popularność historii o przyjaźni szczeniaka i konia pokazuje, jak bardzo kochamy zwierzęta, zwłaszcza na ekranie. #BestBuds = Budweiser.

PS Super Bowl XLVIII wygrali futboliści Seattle Seahawks, pokonując lekko faworyzowanych Denver Broncos po jednostronnym meczu 43:8. Tym samym wygrali mistrzostwo NFL po raz pierwszy w historii. Tak na wypadek, gdyby trafił tu kibic.

Rafał Niemczyk
www.textingstudio.pl

Zobacz kolejne posty

Nawiedzone zamki najeżone pułapkami, panoszące się po komnatach duchy, demony, groza, klątwa,...

W jednej z kluczowych scen „Wilka z Wall Street” Martina Scorsese Jordan Belfort (w tej roli...

Kiedy byłam nieco młodsza, oglądając reklamy, zastanawiałam się, skąd w nich tyle stereotypów. Czy...

Skomentuj

*