By

A czym ty się tak właściwie zajmujesz? – to jedno z popularniejszych pytań, z którym regularnie musi się mierzyć copywriter. Widziany jako lekkoduch, trochę dziwak, który coś tam sobie pisze (a przecież „pisać może każdy”), skazany jest na niezrozumienie w gronie znajomych, w urzędzie czy na rodzinnym obiedzie.

To zrozumienie przychodzi dopiero w momencie, gdy powątpiewający w słuszność istnienia zawodu copywritera przedsiębiorca/freelancer/internauta, sam musi zmierzyć się z białą kartką. Napisać np. tekst powitalny na swoją stronę internetową. Stworzyć treść newsa dotyczącą własnego przedsiębiorstwa. Wymyślić treść oferty własnych usług. Od czego zacząć? Jak to ująć? Czy to nie brzmi zbyt… koślawo? Copywriter zna odpowiedź na te pytania. Copywriter umie pisać – skutecznie, bezbłędnie, ciekawie, skutecznie marketingowo.

[heading style=”1″]Copywriter jest człowiekiem od pisania[/heading]

Gdy przychodzi mi wytłumaczyć, czym tak właściwie zajmuje się Texting Studio, mówię przeważnie: „rozejrzyj się” i wskazuję na ulice mojego miasta lub otoczenie własnego mieszkania. Billboardy, ulotki reklamowe, reklamy w gazetach, w telewizji czy na videoboardach, spoty w radiu, strony internetowe, reklamy w Internecie, wpisy na Fanpage’ach, notki na blogach firmowych – ktoś to musiał wymyślić, napisać, zredagować, NAPISAĆ.

[heading style=”1″]To wszystko nasza robota – robota copywriterów[/heading]

Wagę dobrze napisanego tekstu na stronie internetowej można zrozumieć, samemu buszując po Internecie, wczuwając się jednocześnie w rolę klienta. Powiedz szczerze, czy przekona Cię oferta firmy, w której odnajdujesz literówki i błędy, nachalne bądź naiwne teksty? Czy nieumiejętnie zredagowane, „kulejące” treści wzbudzają Twoje zaufanie? Nie, Ty wolisz obcować z profesjonalistą, prawda?

Poprawność, płynność, „miodność” przekazu – to jednak tylko podwaliny pod dobry, profesjonalny tekst napisany przez copywritera. Skuteczny przekaz reklamowy musi mieć oczywiście coś więcej – musi SPRZEDAWAĆ. Copywriter to zatem nie tylko wirtuoz języka, umiejętnie redagujący zdania i mający dobre pomysły. To także SPRZEDAWCA. Zdolny marketingowiec, przekuwający słowa na zyski. Wabiący słowem, przekonujący i oryginalny.

Czy jesteś pewny, że każdy mógłby być copywriterem?

Dorota Jędrzejewska
www.textingstudio.pl

Zobacz kolejne posty

Nawiedzone zamki najeżone pułapkami, panoszące się po komnatach duchy, demony, groza, klątwa,...

W drogerii rozmawiają dwie młode matki. W podsłuchanej pogawędce przewijają się różne nazwy mniej...

Porównując strony internetowe w ramach kilku branż (choćby branży mleczarskiej, herbat czy...